Dzień: 23 stycznia 2021

Spirulina – właściwości

Obecnie bardzo popularne są superfoods i zobaczyć można, że produkty tego typu oferuje coraz więcej sklepów. Jednym z takich właśnie produktów, jest spirulina, która była stosowana już w czasach Azteków, natomiast obecnie jest uprawiana na terenach Ameryki Środkowej, Afryki, jak również na Hawajach! Jest ona doceniana za swoje dobroczynne właściwości. Spirulina, to niebieskozielona alga, która w swoim składzie ma wiele wartościowych składników odżywczych. Jest ona bogata w białko oraz witaminy, a do tego stanowi doskonałe źródło żelaza, kwasów fenolowych, jak również pozostałych minerałów, jakie niezbędne są do tego aby nasz organizm funkcjonował odpowiednio,

Jakie właściwości zdrowotne ma spirulina?

Spirulina obecnie jest badana przez wiele naukowców na całym świecie. Ludzie zastanawiają się, skąd bierze się ten bogaty skład i dobroczynny wpływ na cały ludzki organizm. Dostrzegane są kolejne obszary zastosowania tej niebieskozielonej algi. Spirulina, zainteresowała naukowców, którzy analizują jej właściwości zdrowotne, jeżeli chodzi o jej wpływ na układ odpornościowy, układ krążenia, układ oddechowy, jak również detoksykację organizmu i zwiększenie się poziomu energii po spożyciu spiruliny. Naturalnie spirulina występuje w oceanach, w słonych jeziorach, w subtropikalnym klimacie. Warto wspomnieć o tym, że spirulina jest codziennym źródłem pożywienia dla astronautów, którzy przebywają na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej ISS.

Spirulina i przeciwwskazania do jej spożywania

Spirulinę uznano za artykuł naprawdę bardzo zdrowy, jak również bezpieczny, jednakże przy tym musimy pamiętać że ta zielononiebieska alga, tak jak inne artykuły, może mieć także negatywny wpływ na nasz organizm. Zanim zdecydujemy się na suplementowanie tego środka, powinniśmy koniecznie skonsultować się ze specjalistą, który wykluczy ewentualne przeciwwskazania i ustali odpowiednią dawkę. Jak wynika z przeprowadzonych badań, reakcje alergiczne jak również inne reakcje niepożądane, powstały jeżeli przyjmowana została dawka większa, niż jeden gram spiruliny dziennie. Bez wątpienia spiruliny nie powinny przyjmować matki karmiące, kobiety w ciąży, osoby cierpiące na choroby autoimmunologiczne, osoby zażywające lekki zwiększające krzepliwość krwi, czy też osoby zażywające lekki immunosupresyjne. Spirulina jest ponadto wykluczona w wypadku osób, które cierpią na fenyloketonurię. Zanim przystąpimy do suplementacji spiruliny, powinniśmy rozetrzeć nie za takim produktem, który pochodzi ze sprawdzonego źródła.