Poznaj cenne działanie spiruliny

Spirulina jest często określana mianem superfoods. Nie ma się temu co dziwić, gdyż charakteryzuje ją wiele cennych właściwości prozdrowotnych. Jej niezaprzeczalnym atutem jest również to, iż nadaje się ona do wszechstronnego wykorzystania. Zanim jednak zdecydujemy się na wprowadzenie jej do swojego jadłospisu, warto poznać jej działanie. 

Z czego słynie spirulina?

Jak już zaznaczono na wstępie, spirulina nadaje się do wszechstronnego wykorzystania. Na szczególną uwagę zasługują jednak jej cenne właściwości. Przede wszystkim warto wiedzieć jak wygląda spirulina z marketu bee.pl i w jakiej formie występuje. Otóż spirulina to nic innego jak alga o błękitno-zielonym kolorze. W sklepach występuje najczęściej w sproszkowanej formie i w takiej właśnie możemy ją zakupić. Co takiego wyróżnia zaś spirulinę? Przede wszystkim bardzo duża zawartość białka. Z tego też względu spirulina będzie idealnym produktem żywnościowym dla osób, które prowadzą dietę wegańską oraz wegetariańską. Spirulina zawiera także spore ilości witamin z grupy B. Mowa tu przede wszystkim o witaminach B12, B2 oraz B1. Wykazują one niezwykle pozytywny wpływ na nasz układ nerwowy. W spirulinie nie brak jest także cennego kwasu gamma-linolenowego. Kwas ten okazuje się niezwykle pomocny w walce z chorobami krążenia oraz ze zbyt wysokim ciśnieniem tętniczym krwi. Spirulina wykazuje także działanie antybakteryjne oraz przeciwzapalne. Znajdują się w niej spore ilości kwasu foliowego, selenu oraz cynku. Spirulina jest bogata również w witaminy A, D oraz C.

Jakie zastosowanie znalazła spirulina?

Ze względu na swój charakterystyczny kolor, spirulina znalazła zastosowanie między innymi jako barwnik spożywczy. Nadaje ciastom charakterystyczny zielony kolor. Nie ulega wątpliwości, że stanowi ona wspaniały dodatek do koktajli. Już jedna łyżeczka sproszkowanej spiruliny dodana do koktajlu sprawi, że zyska on wiele właściwości zdrowotnych. Spirulina szczególnie dobrze będzie komponowała się z koktajlem na bazie mleka sojowego, szpinaku oraz banana. Należy jednak pamiętać o tym, aby nie przekraczać zalecanej dziennej dawki spiruliny. Warto również sięgać po wysokiej jakości produkt. Jeżeli smak lub zapach spiruliny nie odpowiada nam, można zainteresować się kapsułkami zawierającymi tę dobroczynną algę. Trzeba również uzbroić się w cierpliwość. Rezultaty wynikające ze stosowania spiruliny nie pojawią się bowiem natychmiast. Dostrzeżemy je po około dwóch, trzech tygodniach systematycznego stosowania tej wyjątkowej algi.