Rok: 2021

Spirulina – właściwości

Obecnie bardzo popularne są superfoods i zobaczyć można, że produkty tego typu oferuje coraz więcej sklepów. Jednym z takich właśnie produktów, jest spirulina, która była stosowana już w czasach Azteków, natomiast obecnie jest uprawiana na terenach Ameryki Środkowej, Afryki, jak również na Hawajach! Jest ona doceniana za swoje dobroczynne właściwości. Spirulina, to niebieskozielona alga, która w swoim składzie ma wiele wartościowych składników odżywczych. Jest ona bogata w białko oraz witaminy, a do tego stanowi doskonałe źródło żelaza, kwasów fenolowych, jak również pozostałych minerałów, jakie niezbędne są do tego aby nasz organizm funkcjonował odpowiednio,

Jakie właściwości zdrowotne ma spirulina?

Spirulina obecnie jest badana przez wiele naukowców na całym świecie. Ludzie zastanawiają się, skąd bierze się ten bogaty skład i dobroczynny wpływ na cały ludzki organizm. Dostrzegane są kolejne obszary zastosowania tej niebieskozielonej algi. Spirulina, zainteresowała naukowców, którzy analizują jej właściwości zdrowotne, jeżeli chodzi o jej wpływ na układ odpornościowy, układ krążenia, układ oddechowy, jak również detoksykację organizmu i zwiększenie się poziomu energii po spożyciu spiruliny. Naturalnie spirulina występuje w oceanach, w słonych jeziorach, w subtropikalnym klimacie. Warto wspomnieć o tym, że spirulina jest codziennym źródłem pożywienia dla astronautów, którzy przebywają na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej ISS.

Spirulina i przeciwwskazania do jej spożywania

Spirulinę uznano za artykuł naprawdę bardzo zdrowy, jak również bezpieczny, jednakże przy tym musimy pamiętać że ta zielononiebieska alga, tak jak inne artykuły, może mieć także negatywny wpływ na nasz organizm. Zanim zdecydujemy się na suplementowanie tego środka, powinniśmy koniecznie skonsultować się ze specjalistą, który wykluczy ewentualne przeciwwskazania i ustali odpowiednią dawkę. Jak wynika z przeprowadzonych badań, reakcje alergiczne jak również inne reakcje niepożądane, powstały jeżeli przyjmowana została dawka większa, niż jeden gram spiruliny dziennie. Bez wątpienia spiruliny nie powinny przyjmować matki karmiące, kobiety w ciąży, osoby cierpiące na choroby autoimmunologiczne, osoby zażywające lekki zwiększające krzepliwość krwi, czy też osoby zażywające lekki immunosupresyjne. Spirulina jest ponadto wykluczona w wypadku osób, które cierpią na fenyloketonurię. Zanim przystąpimy do suplementacji spiruliny, powinniśmy rozetrzeć nie za takim produktem, który pochodzi ze sprawdzonego źródła.

 

Spirulina i jej zastosowanie

Spirulina, to po prostu mikroskopijna alga, jaka pochodzi z gromady sinic. Ta właśnie alga, a właściwie jej doskonałe właściwości, docenione zostały już przez Azteków. Spirulina (https://www.bee.pl/9251-spirulina), stanowi doskonałe źródło białka, witamin, jak również składników naturalnych. Ma ona mnóstwo właściwości prozdrowotnych, takich jak na przykład doskonały wpływ na poprawę profilu lipidowego oraz gospodarki węglowodanowej całego organizmu. Zapewne o spirulinie słyszało wiele z nas. W związku z tym, trzeba wiedzieć czym właściwie jest spirulina? Czy warto się na nią zdecydować i czy rzeczywiście jej suplementacja będzie miała bardzo dobry wpływ na całe nasze zdrowie.

Czym konkretnie jest spirulina?

Spirulinę, zaliczamy do gatunku mikrkoalg. Charakteryzuje się ona dość interesującym, zielononiebieskim kolorem. W przyrodzie, spiruliny znajdziemy w postaci cylindycznych, wielokomórkowych, nitkowatych oraz lewoskrętach kolonii. Jak już wspomniano wyżej, prozdrowotne właściwości spiruliny doceniane były już przez Azteków. Pierwszy suplement diety, który stworzony został na podstawie spiruliny, na sklepowe półki trafił w roku 1979. Wówczas był on wytworzony z biomasy Arthrospira. Obecnie, do produkcji suplementów na podstawie spiruliny, stosuje się gatunek Arthrospira platensis, jaki znaleźć możemy na terenach Azji, Afryki oraz Ameryki Południowej. Wykorzystywana jest również Arthrospira maxima, która pochodzi z Ameryki Centralnej. Spirulina, to po prostu nazwa artykułów, jakie produkowane są z cyjanobakterii, które to są wytwarzane przez gatunki, które wymieniono wyżej.

Spirulina idealna dla osób zmagających się z nadwagą

W spirulinie znajdują się barwniki, któremu naszemu organizmowi pomogą w oczyszczaniu się z toksyn, ale również znacznie wspierają przemiany metaboliczne, jak również procesy trawienne. Spirulina, ponadto jest doskonałym źródłem pełnowartościowego białka. Artykuł ten, ma wpływ na zmniejszenie niekorzystnego oddziaływania środowiska na nasz organizm, jak również spowalnia zachodzące procesy starzenia. W przypadku osób z nadwagą, spirulina znacznie ułatwi stosowanie diety, ponieważ w jej składzie znajdziemy fenyloalaniny, jakie wpływają na zmniejszenie apetytu. W wodorostach, ponadto znajdziemy błonnik, który tworzy śluzową osłonkę na ścianach jelit, tym samym znacznie zmniejszając wchłanianie się tłuszczów oraz nadmiaru cukry, dzięki czemu poziom glukozy we krwi się normalizuje, a poziom cholesterolu ulega zmniejszeniu. Dodatkowo, spirulina pobudza przemianę materii, dzięki czemu odchudzanie jest łatwiejsze.

 

 

Poznaj cenne działanie spiruliny

Spirulina jest często określana mianem superfoods. Nie ma się temu co dziwić, gdyż charakteryzuje ją wiele cennych właściwości prozdrowotnych. Jej niezaprzeczalnym atutem jest również to, iż nadaje się ona do wszechstronnego wykorzystania. Zanim jednak zdecydujemy się na wprowadzenie jej do swojego jadłospisu, warto poznać jej działanie. 

Z czego słynie spirulina?

Jak już zaznaczono na wstępie, spirulina nadaje się do wszechstronnego wykorzystania. Na szczególną uwagę zasługują jednak jej cenne właściwości. Przede wszystkim warto wiedzieć jak wygląda spirulina z marketu bee.pl i w jakiej formie występuje. Otóż spirulina to nic innego jak alga o błękitno-zielonym kolorze. W sklepach występuje najczęściej w sproszkowanej formie i w takiej właśnie możemy ją zakupić. Co takiego wyróżnia zaś spirulinę? Przede wszystkim bardzo duża zawartość białka. Z tego też względu spirulina będzie idealnym produktem żywnościowym dla osób, które prowadzą dietę wegańską oraz wegetariańską. Spirulina zawiera także spore ilości witamin z grupy B. Mowa tu przede wszystkim o witaminach B12, B2 oraz B1. Wykazują one niezwykle pozytywny wpływ na nasz układ nerwowy. W spirulinie nie brak jest także cennego kwasu gamma-linolenowego. Kwas ten okazuje się niezwykle pomocny w walce z chorobami krążenia oraz ze zbyt wysokim ciśnieniem tętniczym krwi. Spirulina wykazuje także działanie antybakteryjne oraz przeciwzapalne. Znajdują się w niej spore ilości kwasu foliowego, selenu oraz cynku. Spirulina jest bogata również w witaminy A, D oraz C.

Jakie zastosowanie znalazła spirulina?

Ze względu na swój charakterystyczny kolor, spirulina znalazła zastosowanie między innymi jako barwnik spożywczy. Nadaje ciastom charakterystyczny zielony kolor. Nie ulega wątpliwości, że stanowi ona wspaniały dodatek do koktajli. Już jedna łyżeczka sproszkowanej spiruliny dodana do koktajlu sprawi, że zyska on wiele właściwości zdrowotnych. Spirulina szczególnie dobrze będzie komponowała się z koktajlem na bazie mleka sojowego, szpinaku oraz banana. Należy jednak pamiętać o tym, aby nie przekraczać zalecanej dziennej dawki spiruliny. Warto również sięgać po wysokiej jakości produkt. Jeżeli smak lub zapach spiruliny nie odpowiada nam, można zainteresować się kapsułkami zawierającymi tę dobroczynną algę. Trzeba również uzbroić się w cierpliwość. Rezultaty wynikające ze stosowania spiruliny nie pojawią się bowiem natychmiast. Dostrzeżemy je po około dwóch, trzech tygodniach systematycznego stosowania tej wyjątkowej algi.